La campanya Som de Vinaròs es trasllada als centres escolars

dom, 23 de noviembre de 2014
Té com a objectiu que els xiquets prenguen consciència, a travès de la creativitat, de l'ús del topònim oficial

La Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Vinaròs, a travès de l'Aviva, Agència de Promoció del Valencià, converteix la iniciativa Som de Vinaròs  en una campanya educativa escolar, amb l'objectiu que els xiquets prenguen consciència de l'ús del topònim oficial Vinaròs, a travès d'activitats creatives i participatives. L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha subvencionat aquesta activitat amb 2.500 euros. La imatge de l'activitat és la de dos xiquets vinarossencs, anomenats Sebastià i Misericòrdia acompanyats pel logo ja existent. El disseny ha estat obra de David Aguado, a qui s'ha d'agrair la seua implicació en la iniciativa.

L'activitat està adreçada a alumnat de 2n, 4t i 6é de Primària i es desenvoluparà en horari escolar, en sessions de 45 minuts. Es realitzarà per aules, dividint els escolars en dos grups que passaran per dos espais diferenciats: un photocall o espai de sessió fotogràfica, amb la imatge de la campanya on els alumnes podran fer-se fotos de grups fent servir els diferents elements d'atrezzo i interacció que allí es situaran. I l'espai #somdeVinaròs, on es realitzaràn pluja d'idees per a pensar i redactar frases, hàbits o costums típics de Vinaròs que responguen a frases com: som de Vinaròs perquè, som de Vinaròs quan, som de Vinaròs si…

Amb totes les imatges que es realitzen al photocall, s'elaborarà un quadre mosaic amb els tots els grups del centres i s'hi realitzarà un mosaic. Amb els resultats de les frases, es farà un rànquing d'on s'extrauran els ítems més comuns que conformen l'imaginari infantil de Som de Vinaròs. Amb tot aquest material, es realitzarà la difusió corresponent en els mitjans de comunicació, Internet i xarxes socials, per tal de seguir difonent l'ús del topònim oficial del municipi.

El regidor de Cultura, Lluís Gandia, ha explicat que "volem que la població escolar siga partícep d'aquesta campanya Som de Vinaròs, que vam començar a l'inici de la legislatura i que ens ha donat molt bons resultats, respecte a la conscienciació d'institucions i empreses per a què utilitzen el topònim oficial Vinaròs".

Visualiza esta noticia en tu movil

Actualidad

Noticias posteriores »

Últimos tweets

Uso de Cookies: Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios. Si continúa navegando, consideramos que acepta nuestra Política de COOKIES